| Kenalan Hanzsensei |

Siapalah aku?....

Teringat masa aku kecil dahulu, apabila tiba ulangtahun hari lahir ku, pasti akan diadakan sambutan sederhana bersama kakak, adik perempuan dan nenekku. Dan yang pastinya kami berada dalam bulan yang sama iaitu bulan Julai.

Kini, aku sudah berumur 24 tahun. Selama 24 tahun inilah sedikit demi sedikit aku faham dunia yang akan aku tempuhi melalui pengalaman dahulu. Sememangnya pengalaman mematangkan lagi cara berfikir dan menghadapi ujian hidup ini. Dahulu pernah aku jatuh dalam ujian yang getir tapi kerna Allah Maha Pengasih lagi Maha Penyayang ,telah membuka jalan terbaik untukku agar aku lebih berhati-hati melakukan keputusan untuk hidupku.

Tampak serius entri kali ini kan? Agak serius tapi tidak se'serius' hidupku. Waa... 25 Julai lalu genap umurku 24 tahun. Maka persoalan yang sering diajukan padaku bila umur sudah meningkat ini adalah soalan 'cepu mas' : Bila lagi mau mendirikan masjid wahai Encik Farhan?

Ini jawapan ku: Em... Bahan-bahan mendirikan masjid belum ada lagi apa lagi membuat pintu masjid..hohoho...Hem. Soal jodoh pada usia begini kadang-kadang membuatkan aku terfikir untuk mencari. Lantas lagu Cari Jodoh oleh Wali Band terngiang-ngiang di mindaku tapi dalam masa yang sama lagu Rabbani 'Cari Pasangan' menepis lagu itu.. Waah..nampak serius ni!..

Namun, masa kini aku masih belum bersedia untuk bertemu 'dia' yang Allah takdirkan untukku. Mungkin 'dia' sentiasa istikharah, aku juga turut berdoa', semoga 'dia' yang Allah tunjukkan buatku. tapi 'dia' adalah siapa? Allah juga sebaik penentu..Jeng..jeng..jeng!

Jadi, sempena hari lahir ku ini..ku berharap Allah jadikan aku better person than before. Tidak mengharap menjadi super human..( siapalah aku..sekadar lelaki yang biasa...hehehe..) tetapi berharap menjadi lebih baik dari semalam. InsyaAllah..aku sedang berusaha ke arah itu...Amin..:)

Nah..sempena karya lirik ciptaanku dan Hasbi FeelHoney, Susunan muzik oleh Amin FeelHoney.. Buat lelaki yang biasa seperti diriku..(hoho..) terimalah ..Sekadar Lelaki Biasa' ..fresh arrangement with catchy style than before.



Wajah Nan Rembulan
Meruntun Jiwaku
Tiap Bait tutur kata
Penuh keimanan

Oh tetapi diriku
Berbeda denganmu
Aku Hanya Insan Penuh Kejahilan
Adakah Mungkin kan ku milik kasih
Atau sekadar di dalam hati

Ya Allah Perkenankan
Doa'ku jadikan ku halal baginya
Menemani mimpi indahku
Ku berTanya...~

Adakah Harusku kata
Ku Sayang dia...
Ku Cinta dia...
Siapalah aku...?
Sekadar Lelaki yang Biasa...
Sekadar Lelaki Biasa ~

Cintaku Tak Berarti memilikinya
Cukup sekadar doa'
Bahagia untuknya...~


wassalam..~

(^_^)v

p/s: Ku doa'kan kalian semua dalam sihat sejahtera, sentiasa ceria menghadapi kehidupan serta dengar-dengarkan lagu2 dari FeelHoney..InsyaAllah, fully album on da proses..(promo2..jap...kui2..)

2 comments:

MuNie said...

salam.

selamat ulang tahun kelahiran farhan.. semoga keberkatan mendampingi hidupmu sentiasa.

suka entry ni. bunyi2 humble jek. hehe. nice one. :)

so, be happy with yr current life, bersyukur dgn ape yg dah lepas (awk berjaya harungi tu sume) dan berdoalah agar kebaikan sntiasa xlokek bg kte tumpang lalu. =P

jaa. take care. :))

HanzSensei™ said...

Salam munie..:)
tQ 4da wish..
amin for the dua'..
May Allah bless u too...

bgus nsht awk..trimas again..
n tke care..wif hafiz..wohoho..~:P

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin