| Kenalan Hanzsensei |

Usprak?

Ujian : Bahasa Jepun
Kelas : 2 AB
Masa : 10.50 am- 11.20 pm
Guru ganti : Cikgu _______
Pengganti : Ustaz praktikal

Pertama kali masuk kelas sebagai GURU (relief...hehe)
terima kasih kepada guru pembimbing yang bagi guideline tentang prosedur ujian bagi kelas tertentu..Mudah dan teratur!

Langkahku bermula dengan mengambil kertas ujian Bahasa Jepun di bilik Unit Peperiksaan sekolah.

Langkah kedua, mencari kelas form 2 AB...(setiap tingkat saya round itu sekolah...haha..)

Masuk kelas tersebut...pelajar blur. Lalu saya memberi salam.

" Semua berdiri..."..ujar ketua kelas.

" Assalamualaikum cikgu..."

Mereka pula bagi salam kemudian membacakan doa.

" Er..cikgu! boleh gerak ke kelas lain ke? "

" Eh..ni bukan kelas...Owh..ok..sesiapa yang amik ujian bahasa jepun sila berada di kelas ini. Mandarin dan Jerman di kelas lain. " tetiba ada mentol keluar di atas kepala. hoho...

Saya tengok pelajar semua. Ok cukup korum.
Muka masing-masing blur..ada stress sikit..haha..
Mereka belum kenal saya kot?
tengok kertas ujian...JEPUN!

" Assalamualaikum...Watashi Farhan-Sensei. Ohaiyo gozaimas! "
saya main tibai je bahasa jepun..haha..

" Waalaikumussalam.. Ohaiyo!! "
pelajar menjawab sambil tersenyum. Eh, pandai cakap Jepun?

" Hehe...Semua simpan buku. Bahagikan kertas ujian ini. Masa ujian adalah 2 jam 30 minit. Moga dipermudahkan menjawab soalan. Jangan lupa baca Basmalah!"

" Saya ajar PI di kelas ni selepas cuti. Saya tak ajar bahasa Jepun tapi bahasa Arab..hehe..Jadi semua bersedia. Inna ma'al u'sri yusra...Kalau ada nak jawapan, tanya je saya. Saya pun tak faham bahasa ujian ni.."

" Hahaha..."

First masuk kelas.
Arigato Gozaimas..^_^

6 comments:

uchiha ct-k said...

haha...
kebetulan 1st class tu class untuk bahasa jepun, ne?
hehe...

HanzSensei™ said...

haha..mmg kbetuln..huah3..:)

Dayang / Siti / Mas / Leha / Lily said...

teringat masa awal2 posting dl..kena relief kelas bhs kdzn dusun..huhu..lgsg xtaw mo ajr apa...laz2 sy yg bljr bhs kdzn dusun dr murid2..hehe..

HanzSensei™ said...

dyg : waa..mmg cmtulh..kgkdg kna fhm ckit2 bhsa tu..walau x fhm..tpi sbnrnya mnarik perhatian murid2 kan?

p/s: kdzn dusun...yg paling tahu ini ja..*nakuro..hahaha..:P

arfah said...

:)

Anonymous said...

katun yg comel..entri yg menarik..=)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin