| Kenalan Hanzsensei |

Nilai dan Rujuk Ilmu...


Mungkin anda pernah terbuka atau mencari video islamik di YouTube dan terjumpa video yang dikeluarkan oleh author TajdidSegar.Anda boleh cuba mencari video tersebut melalui ruang pencarian di YouTube dengan menaip tajdidsegar.

Kebanyakan video yang dikeluarkan adalah untuk mengelirukan umat Islam tentang amalan tarekat yang di amalkan untuk mendekatkan diri kepada Allah dengan berzikir dan sebagainya. Memang wujud tarekat yang terpesong dan itu sudah dirujuk oleh Jawatankuasa Majlis Fatwa Kebangsaan dan ada juga amalan tarekat yang benar. Maka dengan itu, kita perlu menyelidiki perkara ini untuk memahami apa itu isi tarekat juga diertikan dengan amalan tasawuf.

Author tajdidsegar ini juga mempunyai satu laman blog pada link disebelah (tajdidsegar) dan alhamdulillah, sanggahan terhadap apa yang dikeluarkan dari blog itu dijawab pada laman blog ini (tajdidsegarpalsu)

Moga Allah membuka hati kita dengan ilmu yang melimpah ruah serta mendalami aqal fikiran kita dengan kefahaman Islam yang sebenar-benarnya.

Dengan mengingati Allah, hati kita akan menjadi tenang...

p/s: Mungkin orang awam akan mudah terpengaruh dengan apa yang disampaikan oleh tajdidsegar ini. Saya pernah mempelajari tarekat tapi tidaklah secara mendalam dan alhamdulillah mengetahui amalan zikir memang terbukti membuka hati dan minda kita.

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin